Aktualności

Wycieczka do Warszawy uczniów klas IV-VIII

W maju mieliśmy możliwość uczestniczyć w wycieczce do Warszawy, ponieważ nasza szkoła otrzymała 15 tys. dofinansowania z projektu Ministerstwa Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę”.  W tym 3-dniowym wyjeździe wzięli udział wszyscy uczniowie klas IV-VIII pod opieką pani dyrektor mgr Brygidy Habaj, pani mgr Joanny Kowalskiej i pana mgr. Edwarda Mazura. Wycieczka została zaplanowana i zrealizowana we współpracy z biurem podróży Studio Active Sport i Turystyka z Gorlic.

Z Biesnej wyjechaliśmy w środę 10 V o godzinie 5.00 i około 11.00 szczęśliwie dotarliśmy do stolicy. Pierwszego dnia zwiedziliśmy Stadion Narodowy w Warszawie. Byliśmy nie tylko na jego trybunach, ale także w części konferencyjnej, a nawet w szatniach piłkarzy. Następnie zwiedzaliśmy Narodowe Centrum Pieniądza, w którym poznaliśmy zarówno historię pieniędzy na świecie i w Polsce, jak też ciekawostki np. na temat zabezpieczeń przed fałszowaniem banknotów.  Ponadto każdy mógł wziąć do ręki sztabkę złota. Późnym popołudniem zwiedziliśmy Muzeum Historii Żydów Polskich Polin. Byliśmy zaskoczeni, że część wystawy była poświęcona żydowskim mieszkańcom Bobowej. Po godzinie 18.00 udaliśmy się do naszego hotelu a&o Warszawa Wola, w którym się zakwaterowaliśmy i zjedliśmy obiadokolację.

Po nocnych przygodach z alarmem pożarowym byliśmy niewyspani, ale ze smakiem zjedliśmy po godzinie 8.00 śniadanie i ruszyliśmy zwiedzać miasto. Najpierw przez 2 godziny byliśmy w Muzeum Powstania Warszawskiego, które wywarło na nas duże wrażenie ze względu na prezentowaną tam tematykę (tysiące zabitych powstańców i cywilnych mieszkańców stolicy), a także ze względu na jego nowoczesny sposób organizacji wystaw. Następnie przejechaliśmy autokarem do Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, gdzie zwiedzaliśmy zarówno jego wspaniałe wnętrza, jak też ogrody, które są przy nim.

Na zakończenie drugiego dnia zwiedzania odbyliśmy spacer z przewodnikiem po Warszawie. Zobaczyliśmy m.in. autentyczny fragment muru getta, Stare Miasto, Barbakan, pomnik Syrenki, Rynek i Krakowskie Przedmieście. Ponadto zwiedziliśmy wnętrza Zamku Królewskiego i obejrzeliśmy zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza. Na zakończenie wyjechaliśmy windą na taras widokowy Pałacu Kultury i Nauki, który znajduje się na 30. piętrze, czyli na wysokości 114 metrów. Do hotelu wróciliśmy około godziny 19.30.

Trzeci dzień pobytu w Warszawie rozpoczęliśmy o godzinie 8.00 od śniadania i od wykwaterowania się. Po załatwieniu formalności udaliśmy się do Centrum Nauki Kopernik, gdzie niemal przez 3 godziny mogliśmy poznawać prawa nauki poprzez samodzielne przeprowadzanie doświadczeń na interaktywnych wystawach. Następnie pojechaliśmy autokarem do Łazienek Królewskich. W tym pięknym parku mieliśmy okazję zobaczyć m.in. pomnik Fryderyka Chopina, Amfiteatr, pałac Na Wodzie, Oranżerię i Belweder. Tu zrobiliśmy sobie ostatnie grupowe zdjęcie i kilka minut po 14. opuściliśmy Warszawę. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się 2 razy na postój, dlatego do Biesnej przyjechaliśmy ok. 20.30.

Zdaniem uczniów wycieczka była udana, jednak jej program był bardzo bogaty, więc niektórzy trochę się skarżyli na ból nóg. Stolica wywarła na nas duże wrażenie. Z rozmów wynika, że najbardziej podobało się Muzeum Powstania Warszawskiego, zmiana warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza i panorama Warszawy widziana z 30. piętra Pałacu Kultury i Nauki. Ten wyjazd był nie tylko okazją do zwiedzania naszej stolicy, ale także trzydniową lekcją samodzielności, ponieważ byliśmy poza domem bez opieki rodziców. Zdaniem naszych opiekunów poradziliśmy sobie świetnie.