Mikołajkowe stacje zadaniowe

Mikołajki… Trudno się dziwić, że w tym dniu głowach uczniów zaprzątnięte są czym innym, niż nauką. A gdyby tak “przemycić” im wiedzę – lub jej powtórzenie – sposobem Mikołaja? Przez komin? może nie?! lepiej świątecznym dyliżansem 6 grudnia 2021 r. klasa V nie mogła wejść do swojej sali lekcyjnej, gdyż była ona zamknięta. Przed samym […]

Mikołajki… Trudno się dziwić, że w tym dniu głowach uczniów zaprzątnięte są czym innym, niż nauką. A gdyby tak “przemycić” im wiedzę – lub jej powtórzenie – sposobem Mikołaja? Przez komin?

może nie?! lepiej świątecznym dyliżansem

6 grudnia 2021 r. klasa V nie mogła wejść do swojej sali lekcyjnej, gdyż była ona zamknięta. Przed samym dzwonkiem na lekcję na drzwiach klasy pojawiła się

tajemnicza kartka...

Co pewien czas drzwi jednak uchylały się, do środka wchodzili (pojedynczo) kolejni uczniowie, ale nikt z sali nie wychodził… Dlaczego? Otóż za drzwiami rozpoczynała się lekcja z mikołajkowymi stacjami zadaniowymi, w której można było wziąć udział posiadając specjalny (imienny) mikołajkowy bilet.

Na tablicy zawisł tajemniczy list do uczniów, informujący o czekających na nich kolejnych stacjach zadaniowych oraz o ukrytych w sali wskazówkach (teksty związane z mikołajkami).

Na uczniów (podekscytowanych i żądnych przygód) czekało 8 stacji zadaniowych.

Dotyczyły one:

  • ćwiczenia czytania ze zrozumieniem,
  • rozpoznawania rzeczowników,
  • określania ich rodzaju i liczby,
  • rozpoznawania przymiotników,
  • znajomości alfabetu, synonimów, słowotwórstwa (rodzina wyrazów),
  • przepisu na świąteczną potrawę.

    Uczniowie pracowali samodzielnie i dyskretnie szukając wskazówek ukrytych w klasie (tak, by przeciwnik się nie zorientował) zamieniali się miejscami przy kolejnych stacjach.

A wszystko to przy dźwiękach najpiękniejszych polskich kolęd oraz przebojów świątecznych.

wielki brat czuwa...

Przy biurku nauczyciela mieściła się natomiast stacja kontrolna, przy której uczniowie mogli sprawdzić poprawność wykonania poszczególnych stacji zadaniowych.

Za owocną i radosną pracę uczniowie zostali “nagrodzeni” dwoma dodatkowymi zadaniami na koncentrację uwagi (liczenie świątecznych skarpet i prezentów)oraz otrzymali pamiątkowy dyplom.